Online Indmeldelse

Automatisér indmeldelsen af nye medlemmer

 

Afskaf den manuelle proces i at få nye medlemmer ind i systemet. Ved at aktivere den online indmeldelse i MemberLink, kan medlemmer melde sig ind direkte via hjemmesiden, og tilmed få den første regning direkte ved indmeldelse, hvis foreningen ønsker det. Kasserer og træner sparer tid og besvær ved at dette foregår fuld automatisk.

Den online indmeldelse, kan hvis holdene / medlemsskaberne er sat op med alder og køn kriterier, selv placere medlemmer + familie i de rigtige medlemsskaber.

For at aktivere og konfigurere den online indmeldelse, vælg:

 

Sæt kryds i:

 

Markér "Ingen brugernavn ved indmeldelse", hvis i ikke ønsker at brugerne skal vælge dette ved indmeldelse. Systemet vil så automatisk udtage et brugernavn og kodeord til medlemmerne. Kodeordet vil blive deres fødselsdato feks. 120771. Brugeren vil selv kunne ændre dette under "mine indstillinger" senere.

Markér "Tillad familie indmelding", hvis i ønsker, at der kan registreres flere familiemedlemmer på én gang. Fordelen er at familiemedlemmer vil blive tilknyttet til hinanden, og den første der er angivet, vil blive markeret som "Betaler" for de resterende familiemedlemmer. Selve indmeldelsesprocessen vil også være lettere for familier med flere medlemmer.

I "Indmeldelses instruktioner" kan i selv angive den tekst, der vises over indmeldelsesformularen. Spring den over, hvis standardteksten er god nok.

Hvis i ønsker at jeres kommende medlemmer skal acceptere nogle betingelser vedr. deres indmeldelse i foreningen, kan disse betingelser skrives i "Betingelser". Hvis der ikke angives nogle betingelser, vil indmelder ikke se "Acceptér betingelser" sektionen ved indmelding. 

Ønsker i at få en mail om nye medlemmer, kan i under "Besked ved tilmelding" vælge de personer, der skal have en mail om nye indmeldelser. En god måde at følge med i, hvem der melder sig ind.

 

Hvis nye medlemmer ikke per automatik skal kunne logge på siden, uden at have betalt kontingent, eller at en person i klubben har "godkendt" indmeldelsen, kan i markere: "Blokér medlem ved indmeldelse" og angive en "Blokeret besked til medlem". Hvis medlemmet bliver opkrævet ved indmeldelse, vil der på opkrævningen stå den blokeret besked i har angivet. Når et medlem har betalt opkrævningen, enten online eller når regningen markeres som betalt i systemet, så ophæves blokeringen. Blokeringen kan også ophæves manuelt via "Medlemslisten".

I "Velkomst besked" har i mulighed for at give nye medlemmer en god velkomst. Her kan i skrive lige den information som nye medlemmer bør have. I kan linke til regler, vedtægter mm. Denne velkomst sendes i "Velkomstmailen", der sendes til medlemmets mailadresse ved fuldendt indmeldelse.

Hvis medlem skal have en regning ved indmeldelse, så sendes denne også ud efter indmeldelse (kun hvis i har Pro-pakken).

 

Fordelene ved online indmeldelse:

Systemet tilbyder de medlemsskaber og hold, der er relevant for besøgende ud fra alder og køn.

Der er mange fordele ved at have online indmeldelse:

  • Medlemmer registrerer selv alle data, de skal ikke lægges ind af klubben
  • Medlem får velkomstmail og introduktion tilsendt automatisk
  • Hvis der skal betales ved indmeldelse, så opkræver systemet automatisk medlem
  • Ansvarlige kan få e-mail besked ved nye indmeldelser

For at komme i gang med online indmeldelse, skal følgende gøres:

  1. Aktivér online indmeldelse (se ovenfor)
  2. Opret medlemsskaber og/eller hold (læs mere her)
  3. Indstil priserne for medlemskab / hold (læs mere her)
  4. Indsæt link til online indmeldelse på forsiden
  5. Indsæt link til online indmeldelse i menuen