Persondataforordningen

D. 25. maj 2018 træder den nye persondataforordning igennem i hele EU, den stiller helt nye krav til jeres behandling af personoplysninger.

Den stiller helt nye krav til jeres behandling af personoplysninger.

Personoplysninger er alt der kan relatere til en person, dvs. Navn, Adresse, e-mail, profilbillede og telefonnummer. 

Bøderne for overtrædelse af forordningen er massive og kan knække en hver forening eller firma, så det er vigtigt at reglerne bliver taget alvorlig og overholdt. 

Den nye forordning kræver, at i skal indhente samtykke ved medlemmer og frivillige, til brug af deres personoplysninger. Samtykket skal gives til det specifikke formål og kategorisering.
Dvs. de skal informeres om hvem der har adgang til specifik persondata, hvorfor i skal have det og hvad det bruges til.

Registrerede personer har krav på:
  • Få slettet alle de data i har registreret hos dem.
  • Se de data i har registreret på dem.
  • Ændre i de samtykker de har givet.
  • Se hvem der er dataasnvarlig hos jer
  • At få oplyst deres rettigheder i forhold til forordningen.
 
Ansvaret for at sikre persondata er sidste ende jeres....

Men vi vil hjælpe jer så godt som muligt......

Vi hjælper med...

  • Enkel opsætning af krævede og valgfrie samtykker.

  • Automatiseret indhentning af samtykke på eksisterende medlemmer.

  • Indhentning af samtykke ved indmeldelse.

  • Medlemsfunktion til samtykke ændring og udtræk af registrede data.

  • Anmodningsfunktionalitet til sletning af data

  • Sikring af lister og indhold, mod eksponering af persondata der ikke har krævet samtykke.

  • Dokumentationer og registrering af de procdurer der er krævet i forordningen.

  • SSL sikring af jeres side.

Ring og hør hvordan i kan nå at blive klar til d. 25 maj.