Info for klub administratorer

MemberLink Infotavle

Log på for at skrive indlæg og for at læse opslag der er interne.
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Integration til Facebook Messenger
Som en del af jer har opdaget, så har vi nu åbnet for at jeres medlemmer kan få notfikationer(beskeder, opslag, nyheder mm.) direkte i deres Facebook Messenger.

Fordelen er at i sparer på SMS, beseder kommer der hvor Facebook brugere helst vil læse deres beskeder. Så får i også en meget tættere kontakt til medlemmer og de svarer hurtigere.

Man flytter med det her ikke noget over på Facebook, man gør ganske enkelt bare livet lettere for de 80% der har Facebook.
Troense Kajakklub Genialt
Thomas Kristiansen Jeps, den svarer jeg da lige på her fra min Messenger :-)
Troense Kajakklub Hmnn, nu skal jeg så lige finde ud af, hvordan jeg skifter fra at være Troense Kajakklub til at være Marianne Berthing, så jeg også kan se den fra min Messenger. Eller hvordan jeg får Troense Kajakklub på messenger ..
Thomas Kristiansen Du skal ind via jeres MemberLink side på alle de sider du vil tilmelde dig Facebook Messenger. Du kan uden problemer tilmelde den samme FB konto til flere MemberLink sider....
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Nyt vedr. online betalingskort.

Vi har nu opgraderet vores integration til Dibs, eller rettere, vi har skiftet til en anden platform end den i har kørt på hidtil. Grunden er at de udfaser PaymentWindow, som er den platform de fleste af jer kørte på. Nu kører alle mof FlexWin, som er Dibs's flagskib. Det er skyld i nogle ændringer + at vi har implementeret nogle forbedringer.

1. Nu kan klubber tilkøbe MobilePay Online aftalen, selv om de også har abn. træk på deres aftale.
2. I skal markere de medlemsskaber / hold der skal køre på abn. træk. Hold der er ikke er markeret, vil ikke blive autotrukket.
3. I kan nu pålægge medlem betalingsgebyret og rent faktisk få disse gebyrer med ind i regnskabssystemet, ved at vælge hvilken konto gebyrerne skal konteres mod i Regnskab / Indstillinger.
4. I kan nu vælge en specifik konto som online betalinger skal gå ind på. Det er specielt nyttigt, hvis online betalinger ikke går ind på jeres primære konto. Denne konto kan også vælges under Regnskab / Indstillinger. Vælges der ingen der, vil de fortsat på ind på den konto der er valgt til primær beholdning.
5. Tager i betaling ved indmelding til et hold der har aktiveret abn. træk, vil betalingen blive trukket med det samme, men kortet vil ikke blive tilmeldt abn. træk(Det er en begrænsning i FlexWin), de viol dog ved første opkrævning skulle indtaste deres kort og det er dermed gemt. De vil altid kunne lægge det ind oppe under deres egen bruger.
6. Ved opkrævning af abn. træk, indtaster medlemmer nu deres kortinformationer og beløbet trækkes så ved betalingsfrist, og ikke med det samme som hidtil.
7. Medlemmer kan nu ved opkrævning af hold der har abn. træk vælge at de ikke vil have klubben gemmer deres kort og istedet betale direkte ved at indtaste deres kortinformationer hver gang.

Det var en masse nye ting....
Jesper Nothlev Ærgerligt at kortinfo ikke bliver gemt ved betaling ved indmeldelse (pkt 5)
Thomas Kristiansen Ja.. ved det... Dog hvis de melder sig ind til 0,- så skal de indtaste deres kortinfo og så bliver de gemt.... Vil evt. lave det sådan at hvis i tager betaling for indmeldelse på abn. træk, at den går ind og Autoriserer betalingen ved indmelding...
Jesper Nothlev Det var en nyttig info vedr. 0 kr😊 dvs. Vi kan lave en Online indmelding pris på 0 kr. , så får vi gemt kortoplysningerne, så vi har dem ved abonnementstræk?
Thomas Kristiansen Korrekt :-)
Lars Beeck
Lars Beeck
I er nu nødt til at gennemgå jeres rettigheder, da der er kommet nye muligheder!

Så kommer der lidt ændringer til punktet "Rettigheder"

"Medlemsansvarlige" splittes op, og får et separat punkt der hedder "Hold- og etiketteansvarlige"

"Medlemsansvarlige" - "vælg dem der må administrere medlemmer og medlemsdata(IKKE hold og etiketter)"
"Hold- og etiketteansvarlige" - "Vælg dem der må administrere hold og etiketter"

Punktet Økonomi ansvarlig splittes op, og erstattes af 3 nye punkter!

"Regnskabsansvarlige" - "Vælg dem der skal have adgang til bogføring og regnskab"
"Opkrævnings- og kontingentansvarlige" - "Vælg dem der skal have adgang til at kunne opkræve, afstemme og rykke (giver ikke adgang til regnskaberne)"
"Bogføringsadgang" - "Vælg dem der må bogføre (giver ikke adgang til regnskaberne)"

Denne opdeling, giver jer mulighed for at fordele opgaverne lidt mere ud i jeres foreninger.

Nyt punkt:

"Oprette nye begivenheder" - "Vælg dem der må oprette nye begivenheder(IKKE aktivitetstyper)"
Denne rettighed giver mulighed for at benytte alle de aktivitetstyper der er oprettet, men vil ikke selv kunne oprette dem(med mindre der endnu ikke er oprettet nogen aktivtetstyper, så vil man kunne oprette een).

Holdansvarlig kan benytte alle de aktivitetstyper der er tilknyttet det hold man er ansvarlig for, man vil kunne oprette een aktivitetstype, hvis ikke man har nogen typer knyttet til sit ansvarsområde i forvejen.




Johannes Andersen Jeg kunne også godt tænke mig om man kunne give nogle medlemmer rettigheder til at kunne redigere i nogle (få) sider, - uden at de skal gøres til webmaster med fri adgang til at komme galt afsted over det hele. Det synes jeg er lidt for frie hænder. 😌😓
Lars Beeck Hej Johannes. Du kan ved at give ansvars ret på et hold, give adgang til at lave undersider og rette i de sider der er tilknyttet holdet. Nye sider skal dog indsættes i menuen af en administrator.
Michael Madsen super fin optimering. Men jeg syndes det er en skam man ikke kan tilføje etiketter eller hold i stedet for navne det gør det meget nemmere at skifte personer
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Ressource booking oversigt på forsiden

Vi har netop lanceret et nyt sideelement der hedder "Ressource booking oversigt", som i kan indsætte på jeres forside, medlemsforside eller indholdssider.

Med den, har i mulighed for at vise dagens bookinger på en eller udvalgte ressourcer. I kan vælge f.eks. kun at vise ressource bookinger for begivenheder med en specifik etikette/medlemsskab. Vælge at vise alle bookinger for f.eks. en hal. I bestemmer hvad der skal vises pr. element.

I kan tilføje flere elementer af den type på samme side, hvis i f.eks. vil vise bookinger for flere haller i hver deres element.

Den starter altid med at vise dags dato. Besøgende kan så med pileknapper skifte frem eller tilbage mellem dagene.

Ved medlemsbookinger, vises medlemmernes navn kun hvis besøgende er logget på siden. Er man ikke ikke logget på, vil tiden stå som "Booket".

Indsæt det nye element på jeres sider allerede i dag....
Jacob Strøe Larsen Hej! Jeg har siddet og rodet lidt med ovenstående (ressource booking oversigt på forsiden), men evnerne rækker åbenbart ikke. Kan I hjælpe? Mvh Jacob / ØTK
Thomas Kristiansen Hej Jacob...Ring lige ind så... Det burde være lige til...
Hans J F Rasmussen Til orientering filtrerer den ikke alle udgåede ressourser væk, hvor slutdato er overskredet de forsvinder først når man markerer "skjul i aktivitetskalenderen"
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Notifikationer om til- og afmeldinger

Systemet sender nu notifikationer ud til dem der er ansvarlige for en begivenhed ved tilmeldinger og afmeldinger på invitationer, hvilket kan være værdifuld info, hvis man er træner, holdleder, eller bare gerne vil være "upto date" med hvem der er tilmeldt...

Hvis du ikke vil have din mailboks fyldt med den type mails, kan du med succes installere MemberLink App'en, så kommer de der som notifikationer. Du kan også helt fravælge notfikationerne inde under "Notifikationer". oppe i højre hjørne under din bruger, når du er logget på.
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Google Photos(Picasa) kan nu vise alle albums

Google har som bekendt fjernet muligheden for at gøre albums "public". Men det gør ikke noget, for nu har vi lavet integrationen til Google rigtigt.

Du skal nu under "Site indstillinger" / "Sociale medier / Plugins", linke til Google. Dvs. du logger på med den Google konto der indeholder jeres albums. Når det er gjort kan albums indsættes på indholdsiderne som før. Du skal heller ikke mere kunne nogen Google Id, den gemmer vi, når du linker til Google.
Morten Breum Har nu oprettet jf. jeres vejledning. har valgt 8 billedearkiver i visningen, har meget lang svar svartid på at åbne siden, samt at redigerer på siden. Henter den billedearkiverne hver gang?
Thomas Kristiansen Kaldet til Google Api for at hente albums er pt. på serversiden. Det bliver lavet om, så den henter dem fra browseren og så vil det gå noget hurtigere....
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Nemmere styring af aldersinddeling på hold og medlemsskaber

Nu er det blevet nemmere at styre hvilken alder man skal have for at være medlem af et givent hold eller medlemsskab. Hidtil var det tidspunktet for fødsel der var gældende, hvilket gjorde at datoerne skal tilpasses hver eneste år(Denne mulighed er der endnu hvis i ønsker det).

Nu kan det gøres ved at angive alder. Dvs. i kan angive at man i junior fra 0 til 18. Er man blevet 18, er man ikke længere i den gruppe, så det skal i lige tage højde for.

I kan vælge at angive en "Skæringsdato". Der er den dag i året alderen bestemmes, dvs. hvis skæringsdatoen er 31.12, så er alder lig med den alder du har d, 31.12 i indeværende år. Angiver i ingen skæringsdato, så er det dags dato der er gældende. Dvs. når et medlem melder sig ind, så kigger den på alderen i dag, det samme er gældende for automatisk tildeling af hold.

Der vil stadig ikke blive flyttet nogle medlemmer rundt imellem hold automatisk, da vil i stadig lige skulle køre en "Auto tildel hold/medlemsskab".

I skal aktivere den nye måde at styre aldersopdelingen under "Medlemmer / Indstillinger" og så vælge den i "Aldersopdeling på hold" (Se billedet).

BEMÆRK. at der er én skæringsdato og den er gældende for hele jeres side, alle jeres hold og medlemsskaber.

Der vil komme en guide på det snarest..

Så nu er det mere tid til det sjove :-)
Thomas Kristiansen Glemte lige en ting. Alder kan angives under det enkelte hold, så snart i har aktiveret den nye mulighed. Så det nye skal aktiveres, for at i kan angive til og fra alder.
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Store forbedringer til online indmelding.

Vi har nu optimeret og forbedret den måde man skal melde sig ind som nyt medlem på jeres side. Hele processen med at vælge hold er nu blevet mere intuitiv og lettere for kommende medlemmer at finde ud af. Ydermere er der kommet følgende udvidelser:

1. I kan nu sætte maks. antal deltagere på jeres hold, og dermed sikre jer at der ikke kommer flere ind på holdet end der er plads til. I kan tilmed tilbyde en venteliste, hvis holdet er fuldt booket. Se hvordan i denne YouTube video: https://youtu.be/y1gKEd0QntI

2. I kan nu ud fra de spørgsmål i stiller i indmeldelsesformularen, forvælge hvilke hold/medlemsskaber der skal købes/tilmeldes. På den måde kan i feks. sætte op at hvis man ikke har roet før, så skal de have et opstartskursus. Se hvordan i sætter det op her: https://youtu.be/XuPX0hJRYo0

Skulle du have brug for hjælp til at sætte det op, så ring til Lars på 79306200, han er på sin pind mandag morgen.
Michael Madsen jeg syndes ikke der sker noget på videoerne
Thomas Kristiansen Du har ret Michael det kan jeg ikke forstå. Får lige kigget på det i morgen tidligt.
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Husk at oprette regnskabsår for 2017

Til dem af jer hvis regnskab følger kalenderåret. HUSK at oprette 2017, ellers kan der ikke bogføres....
Thomas Kristiansen
Thomas Kristiansen
Løsning på Google Photo Albums i MemberLink fundet

Google har gjort det ekstra svært for os Picasa brugere, efter det tvungne skift til Google Photo's. Problemet er at man ikke kan sætte nye albums i Google Photo's til "public", så de kan vises på MemberLink siderne.

Vi har nu fundet en side der gør det muligt for jer at sætte jeres albums til "public".

1. Gå ind på: http://www.svenbluege.de/picasa/v1.1
2. Log ind med den Googlekonto der har dine Google Photo album.
3. Sæt dem til "public" i listen.

Nu skulle dine albums gerne blive tilgængelige i MemberLink, så de kan indsættes på indholdssiderne.

Vi tager egen medicin

Hele dette MemberLink site, er lavet i MemberLink systemet, det samme system som i foreninger bruger.
Her på siden vil du kunne følge med i alle de nye funktioner der kommer i MemberLink, samt få info om vigtige ting vedr. systemet.